Earth Hour!

Ni missade väl inte Earth Hour som var från 20.30-21.30 tidigare ikväll? Själv hade jag helt glömt bort det förrns alla i familjen börjar säga att vi ska släcka alla lampor och jag fattar ingenting. Jag tycker att organisationen som håller i Earth Hour har informerat om det väldigt dåligt i år, för jag har inte hört talas om det nån gång. Förra gången såg man reklamskyltar för det överallt, och jag var helt inställd på att släcka alla lampor vid den rätta tiden.

Hur som helst, så är Earth Hour väldigt bra och man borde verkligen ha det oftare. Miljön är så viktig, växthusgaser släpps ut hela tiden att vi inte ens tänker på det så därför är sådana här saker så pass viktiga. Jag undrar hur vissa tänker, de som inte släcker när det är Earth Hour fast de vet att det är det. Som att man inte bryr sig alls? Och när jag ser skräp i havet och på gatorna, hur personer har noll känsla för naturen, ingen medkänsla alls för miljön, hur tänker de? Mår de bra när de ser den skada de ställer till med? Fattar de den skada de själva ställer till med? Hur som helst, ni som gör så borde verkligen skämmas. Ni förstör inte bara för andra, utan för er själva också.

Så därför borde man fortsätta ha sådana här Earth Hour's, för jag tror att folk kanske tänker efter lite mer då, att man faktiskt borde värna om naturen och allt vad den betyder för oss människor och djuren och jorden.

Så, en uppmaning, till er alla, för oss alla, släck på Earth Hour!



Bildkälla: worldviewofglobalwarming.blogspot.com


Kommentarer
Postat av: W W W . M I A S F A S H I O N . B L O G G . S E

hahaha, dom har ju gjort massa reklam på tv :P fast annars inte så mycket info men sånt glömmer man inte :PPpPPppPpPPPppP höhö nä men det är ju mycket annat nu :S



SV: lurad! det var glass! fast vi hade grädde också men jag tog G-L-A-S-S! :P



tack :)



kram

2011-03-27 @ 12:17:56
URL: http://miasfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0