Charlie Chaplins 122:a födelsedag!

Har ni sett videon på Charlie Chaplin på Google? Det har jag! Det är nämligen så att om han hade levt, skulle Charlie Chaplin ha varit 122 år idag. För er som inte känner till honom så var han en brittisk skådespelare, komiker och regissör. När han levde gjorde han ett antal stumfilmer, men senare även ljudfilmer. Chaplin var också öppet emot Hitler och nazismen, vilket han visade i sin första film med dialog, Diktatorn.

Några av Chaplins kändaste verk är Rampljus, Guldfeber och Diktatorn. När jag var yngre såg jag några av dessa filmer, men jag minns inte vilka det var.

Länge leve Charlie Chaplin!



Charlie Chaplin.

Bildkälla: glueblogstar.blogspot.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0