Black Swan

Hej!

Har precis sett Black Swan med en kompis på bio. Den var verkligen otäck. Så kan man beskriva det hela. Psykisk thriller, precis som den beskrevs. Det var mycket läskigt som utspelade sig i huvudkaraktärens hjärna som gjorde att det blev läskigt i det verkliga livet i filmen också. 

Ibland var det svårt att förstå vilka händelser som hände på riktigt (i filmen) och vilka som bara utspelade sig i huvudkaraktärens hjärna, och det var en av de anledningar som gjorde att den blev så läskig. Men man kunde ändå lista ut rätt mycket på slutet.

Det var ändå en rysligt bra film, fast ni som är känsliga bör inte se den. I alla fall inte enligt min mening, för den var verkligen obehaglig. Milt sagt, och jag blundade ändå väldigt mycket, typ på alla obehagliga scener i den.

Jag har velat se den här filmen  länge, ända sedan jag såg trailern i vintras, så det är verkligen kul att ha sett den. Jag måste också passa på att tillägga att Natalie Portman - som vann en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll i den - spelade riktigt bra. Likaså gjorde de andra skådespelarna, som Mila Kunis, Vincent Cassel och Winona Ryder etc.

Men om ni vill se den, var beredda på att det är väldigt starka scener i den.






Vad tyckte ni som sett filmen om den? Bra/dålig? För läskig? Kommentera!

Bildkälla: jjannicadihlen.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0