Ecliiipse!

Hello there guys! Long time no see.

Idag kom jag hem från Mias landställe, och vi har haft det superkul! Vi har gjort allt från att bada till att gå på stan.

Men nu till ämnet; för en stund sen kom jag hem från att ha sett The Twilight Saga: Eclipse! Den var superduperbra. Den var spännande och väldigt lik boken, något de tidigare filmerna inte riktigt lyckats med. Den var komisk också, sådär så att man verkligen asgarvade. Olivia, som jag såg den med, håller nog med mig, haha.

Och sen får vi ju inte glömma romantiken. Bella och Edward, Bella och Jacob... Jag tänker inte avslöja för mycket för er som inte sett den, men jag kan ju bara säga en sak; ni kommer inte att bli besvikna, vare sig ni är Team Jacob, Team Edward eller Switzerland.

En sak jag verkligen älskade med filmen var Bellas självständighet. Att hon inte låter killarna bestämma över henne och att hon tar egna beslut och allt. Mycket bättre än hur hon är i New Moon.

Vi får också se både Jaspers och Rosalies bakgrunder och se hur dem hade det under förvandlingarna, vilket var roligt att få se på vita duken också och inte bara läsa i boken. Man får också lära känna alla karaktärer mer i den här filmen, Alice, Rosalie, Jasper, Emmett. Emmetts humor kom fram mer i den här filmen också, vilket jag gillade. Det var också kul att höra lite om Riley, även om han var mycket skrämmande.

Men det hade varit roligt att se Rosalies och Bellas förhållande lite mer, att de pratat mer och så som de gör i boken.

Jag tyckte så synd om Bree..Det var inte mindre sorgligt i filmen än vad det var i boken. På många sätt var Eclipse rätt läskig och sorglig.

Som de tidigare Twilight-filmerna var den här helt fantastisk, och som jag vet att jag nämnt förut är Kristen en så fruktansvärt bra skådespelare. Och Edward...tja, han har aldrig varit så snygg förut som i den här filmen. (Och då pratar jag om karaktären, Robert kommer ju alltid vara snyggast, så som han är i verkligheten.)

Eclipse var bättre än både New Moon och Twilight tyckte jag, även om Twilight var den mest magiska film jag sett.
Jag behöver kanske inte påminna er om att gå och se den här filmen, för er som inte sett den än.

Men för er som ogillar Twilight kan jag säga att ni kommer älska den här filmen ändå! Den är liksom asbra, vare sig man är Twilightfan eller inte. Jag kanske inte kan ändra eran uppfattning, men jag säger det ändå; Watch it people! You don`t know what you`re missing.


Edward och Bella...Så bra som den kan va' ;)

Kommentarer
Postat av: Sandra

sv. Hejsan ^^

Vad kul! :D

Jag ska se Eclipse idag! :D För på premiären igår, då kunde inte min kompis, så vi kollar på den idag istället :D <3333

2010-07-01 @ 11:55:38
URL: http://silverfalk.blogg.se/
Postat av: Emma Sandberg

heting är han =)

2010-11-25 @ 16:33:50
URL: http://xiexie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0