Fattiga barn stängs ute i skolan

Jag satt just och skummade igenom nyheter på Svds webbsida och hittade en som jag fann mycket intressant, dels för att jag faktiskt har upplevt det den beskriver själv, dels för att jag vet att den berör väldigt många. Den handlade om att skolan kräver avgifter av barn i olika aktiviteter, till exempel så tar simhallarna avgifter, eller så är det krav på skolmatsäck på friluftsdagar

Och jag har tänkt många gånger förut, att om det är obligatoriskt att gå i skolan i Sverige, dvs att man måste, ska man då behöva betala pengar för det? Nej, det ska man inte, för det är emot lagen. Men ändå är det väldigt många skolor som gör det, och detta beror delvis på okunskap.

Men är det då inte viktigt att skapa kunskap hos folk när det handlar om barn? När det handlar om skolan? Hela ens uppväxt, det som hjälper en att starta upp livet?   

Det borde ju också skolan veta om, eftersom de säger att skolan är viktig när det kommer till betygen. Då borde den väl vara viktig när det gäller ens välmående också?

Här är artikeln som jag läste på svds hemsida, rekommenderar er att läsa den också. Väldigt bra! 

Kommentarer
Postat av: W W W . M I A S F A S H I O N . B L O G G . S E

Jo, det är väldigt sant! :S

Vi betalar ju skatt till skolan också! Och eftersom att de är obligatoriskt att gå i skolan borde det ju inte kosta!! Du har så rät.. Vad ska vi göra åt det? :/

2011-06-09 @ 19:06:32
URL: http://miasfashion.blogg.se/
Postat av: c a n d y - house of a geek

så jäkla sant.

2011-06-21 @ 13:15:29
URL: http://candytruong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0